ponedeljek, 3. november 2008

30 Metode izobraževanja

SHICHIDOVA METODA

http://www.shichidamethod.com/about_founder.html

V slovarjih definirajo besedo izobrazba kot "pridobljeno znanje in sposobnosti". Izvor besede je latinski in pomeni "izvleči notranje sposobnosti".

Odgovornost staršev in učiteljev je "izvleči" potencial, ki je v otroku. Ne bi se smeli ujeti v razmišljanje o otrokovih omejitvah. Ne se koncentrirati na trenutne dosežke, temveč na celoten otrokov razvoj.

Prihodnost zavisi od otrok sedanjosti.

Pri vzgoji je pomembno povdarjati otroku: "Ti si edinstveno in najpomembnejše bitje na svetu!"

Ko otrokom povdarjate njihovo vrednost, jih pravtako soočite z njihovo odgovornostjo. Naučiti jih je potrebno, da so odgovorni negovati njihove notranje danosti do najvišjega nivoja. Pomebno jim je povdariti, da je njihov notranji skriti zaklad namenjen celemu svetu.

Trenutni sistem izobraževanja ne vzgaja kreativnih talentov. Usmerja jih zelo ozko in osredotoča na opravljanje zahtevanih izpitov. Vkolikor želimo boljši svet, moramo spremeniti sistem izobraževanja.

Nacisti v Nemciji so ločili dojenčke od svojih staršev, z namenom vzgojiti inteligentne posameznike. Ideja, ki je imela porazen rezultat. Rezultat niso bili genialni osebki, temveč izgbljene in žalostne osebe. Starševska ljubezen odigra pomembno vlogo.

Starševska ljubezen lahko celo pripomore motenim otrokom, da razvijejo svoje sposobnosti.
V Shichidovih šolah, kjer motivirajo uporabo desne polovice možganov, se ti otroci razvijajo enako kot zdravi.


Štirje pomembni elementi izobraževanja otrok:

1. Ljubezen

Največji potenciali v človeku se rzvijejo z dano starševsko ljubeznijo.
Večina mater meni, da ljubijo njihove otroke dovolj. Večina otrok pa izraža prepričanje, da niso dovolj ljubljeni.
Problem je v komunikaciji.

Trije načini kako starši izkazujejo ljubezen do svojih otrok:

- močno, osem-sekundno objemanje
Najprej prosite otroka, da izpolni neko obveznost. Ko jo završi, ga objemite in recite: "Hvala, ker pomagaš mamici. Si mi v veliko pomoč. Zelo te imam rada. Ti si tako prijazen, ustrežljiv in razveseljujoč."
S to metodo se razvija otrokova motivacija in neodvisnost.
Motnje, kot so pretepanje mlajših vrstnikov, močenje postelje, sesanje prsta, pomankanje zanimanja, bodo izginile.
Seveda je pomembno, da mati tega ne jemlje kot dolžnost in po objemanju nadaljuje s pritoževanjem, preklinjanjem in znašanjem svoje nejevolje nad otrokom.
Najpomembnejše je materino zaupanje v otroka ter da verjame v njegove sposobnosti.

-pozorno poslušanje otroka
Matere so nemalokrat zelo vztrajne pri dopovedovanju otroku, a pozabijo ga poslušati.
Pozorno poslušanje je zelo pomembno in vodi do otrokovega srca.
Vkolikor je otrok skozi odraščanje deležen zgolj materinega govoričenja, vodi v nezadovoljstvo in občutek, da ni resnično ljubljen. Zaprl se bo vase.

-pet-minutna metoda sugeriranja
Prvih pet minut, ko otrok zaspi, je njegova podzavest še vedno budna. Metoda je odlična pri odpravlajnju razvad, kot je močenje posteleje, sesanje prsta, sebičnost.

Npr.: "(ime) je že velika deklica. Stara je dve leti in zdaj je čas, da neha sesati prst. (ime) je pridna in prijazna deklica, ki posluša, kaj mami rece, saj jo ima mamica zelo rada. Zdaj spi globoko in prijetno. Počutis se čudovito. Mirno spi do jutra, zjutraj pa bodi dobre volje. Saj jutri bo čudovit dan."

2. Desni možgani
Klasične metode izobraževanja razvijajo samo levo polovico možganov. Z uporabo desne polovice pa se nam odprejo neomejene možnosti.
Levi možgani delujejo tridimenzionalno na fizičnem nivoju, desni pa na višjem duhovnem nivoju.

V materinem trebuhu se začne razvoj desne polovice možganov. V zgodnjih stadijih leva polovica še ne deluje prevec dobro. Med tretjim in šestim letom pa začno levi možgani prevladovat nad desnimi. S šestim letom levi možgani prevzamejo prevlado, zato se je pomembno odzvati čimbolj zgodaj.

Razlika med polovicama je ta, da desni možgani delujejo na podzavestni ravni, levi pa na zavestni. Čudezne sposobnosti so skrite v podzavestnem delu.

Jezik desnih možganov je vizualizacija, slike.
Vkolikor razvijemo sposobnost slikovnih predstav, lahko dosegamo odlične rezultate na vseh področjih.


3. Štiri posebne naloge desnih možganov
- resonanca
- slikovna vizualizacija
- hitri spomin
- hitri avtomatski procesor

Možgani delujejo na raznih frekvečnih valovanjih. Različne frekvence iz vesolja potujejo skozi naše telo vsaki trenutek. Nekatere sprejemamo zavestno, druge podzavestno.

Beta valovanje - sprejemamo v budnem stanju. (levi možgani)
Alfa valovanje - stanje sproščenosti. (desni možgani)
Theta valovanje - trenutek ko zaspimo ali se prebudimo.
Delta valovanje - doživljamo med spanjem.

Koža je receptor za vsa valovanja, to imenujemo resonančna funkcija.
Desni možgani ta valovanja spreminjajo v slike.

Ločimo dve vrsti spomina. Funkcija desnih mozganov je t.i. "fotografski spomin".

Desni možgani nimajo samo sposobnosti pomnenja, temveč tudi sposobnost spontane rabe podatkov.
To omogoča lahkotno obvladanje tujih jezikov.

Načini za spodbujanje znanja raznih jezikov:
- govorite v svojem jeziku že z novorojenčkom
- predvajajte jim CD-je v raznih jezikih skozi ves dan
- berite najljubše pripovedke najprej v materinem jeziku, nato v tujem
- flash cards (?prevod? "hitre karte")

V preteklosti so šolniki trdili, da otroci začno logično razmišljati šele s šestim letom. Sprejemali so samo logiko. Ko je otrok spregovoril o vizualnih izkušnjah, ki jih odrasli niso mogli videti, so ga obravnavali kot sanjača ali imeli za neumnega.

Novo razumevanje odkriva velike potenciale ter razvoj človestva na višjo stopnjo.


4. Prenatalna izobrazba
Otrok je dojemljiv od trenutka spočetja. Dojema in čuti materine občutke in razmišljanja. To imenujemo štiridimenzionalno telepatsko razmišljanje.
Zarodek je genij. Saj genij se skriva v desnih, ne v levih možganih.
Od trenutka, ko zveste, da ste noseči, zacnite pošiljat ljubezen svojemu zarodku. Ta je sposoben zdraviti svoje bolezni, če ima kaksno in sevda ne pozabite ga prositi, naj se rodi gladko in naravno.

Ni komentarjev: